جمعی از فرهنگیان طبسی با امضای طوماری:

الحاق طبس به خراسان جنوبی منتفی شود


خبرگزاری فارس: جمعی از جامعه دانشگاهیان و فرهنگیان طبس با امضای طوماری خطاب به رئیس مجلس خواستار منتفی شدن طرح الحاق طبس به استان خراسان جنوبی شدند.

خبرگزاری فارس: الحاق طبس به خراسان جنوبی منتفی شود


به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، جمعی از جامعه دانشگاهیان، فرهنگیان و کارکنان ادارات و نهادهای شهرستان طبس طوماری خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امضا کردند.

در این طومار با اشاره به برخی مزایای استان یزد، طرح انتزاع طبس از استان یزد و الحاق آن به استان خراسان جنوبی باعث برهم زدن آرامش روحی و فکری مردم طبس دانسته شده است.

در این طومار همچنین با یادآوری مساحت بالا و محرومیت‌های عدیده شهرستان طبس و به واسطه آن نیاز به توجه ویژه، درخواست اختصاص یک نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی به شهرستان طبس مطرح شده است.

جمعی از جامعه دانشگاهیان، فرهنگیان و کارکنان ادارات و نهادهای شهرستان طبس که ذیل این طومار را امضاء کرده‌اند، نظر و خواسته اکثریت مردم طبس را منتفی شدن طرح الحاق طبس به استان خراسان جنوبی و باقی ماندن این شهرستان به عنوان جزئی از استان یزد بیان کرده‌اند.

این طومار به صورت کاغذی است که در مجموع حدود 320 نفر از دانشگاهیان، فرهنگیان و کارکنان ادارات و نهادهای شهرستان طبس آن را امضاء کرده‌اند.

رونوشتی از این طومار برای حجت‌الاسلام حسینیان رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده است.

متن کامل طومار به این شرح است:

«حضور سرور ارجمند و گرامی جناب آقای دکتر لاریجانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ایران؛

با اهدای سلام و تحیات فراوان؛

احتراماً مدتی است طرح مسئله انتزاع شهرستان طبس از استان دارالعباده و به قول مقام عظمای ولایت دارالعلم یزد و الحاق آن به استان نوپا و محروم خراسان جنوبی آرامش روحی، فکری، معنوی و اجتماعی مردم همیشه در صحنه طبس را که همیشه یار و همراه انقلاب و رهبری بوده‌اند برهم زده و آن‌ها را در دلهره، اضطراب و نگرانی عمیقی قرار داده است.

باتوجه به تاثیر شگرف زیرساخت‌های صنعتی، علمی و پزشکی مطلوب استان دارالعباده و دارالعلم یزد و برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مسئولین سخت‌کوش آن استان در شکوفایی استعدادهای سرشار مادی و معنوی شهرستان طبس و همچنین رضایت عمومی مردم به استحضار می‌رساند: طرح انتزاع شهرستان طبس از استان یزد و الحاق به خراسان جنوبی با پیگیری‌های برخی از افراد خاص نظیر آقای صولت مرتضوی استاندار سابق استان خراسان جنوبی که در حال حاضر در وزارت کشور مسئولیت دارند شکل گرفته و اکنون در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی مطرح می‌باشد.

لذا ما امضاءکنندگان ذیل با اعلام مخالفت شدید خود با انتزاع شهرستان طبس از استان یزد، خاضعانه خواستار اختصاص یک نماینده مستقل به شهرستان طبس (که بزرگ‌ترین شهرستان ایران از نظر مساحت بوده و به تبع آن پراکندگی فراوان جمعیتی و محرومیت‌های عدیده‌ای داشته و نیاز به توجه خاص دارد) می‌باشیم.

واقعیت محرز، شفاف و غیرقابل‌انکار منطبق بر آراء عمومی مردم همیشه در صحنه شهرستان طبس این است: شهرستان طبس کماکان با برخورداری و بهره‌مندی از توانمندی‌های چشمگیر استان دارالعباده و دارالعلم یزد به روند رو به رشد و توسعه همه جانبه و چشمگیر خود ادامه دهد.

از آنجا که مجلس محترم شورای اسلامی همواره در توجه به آراء عمومی مردم و دفاع از خواسته‌های برحق آنان پیش‌قدم بوده است، امید است در این موضوع حیاتی و حساس برای مردم شهرستان طبس، به آراء عمومی ترتیب اثر داده و با منتفی نمودن طرح مذکور باعث شادی قلوب مردم محروم این منطقه گردند.

پیشاپیش از توجه به آراء عمومی در تصمیم‌گیری‌های آن مقام محترم و سایر نمایندگان محترم خانه ملت سپاسگزاری می‌نماییم.

جمعی از جامعه دانشگاهیان، فرهنگیان و کارکنان ادارات و نهادهای شهرستان طبس»

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا